Republika Hrvatska po završetku svog predstavljanja u ulozi zemlje partnera 50. Međunarodnog sajma obrtništva i poduzetništva (MOS) u Celju ima razloga za zadovoljstvo. U šest dana održavanja sajma hrvatski paviljon u kojem se predstavilo 50 – ak izlagača u okviru izložbenih prostora Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske gospodarske komore, Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta te Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, obišao je veliki broj posjetitelja.
Osim organizacije dolaska izlagača koji su predstavili širok spektar ponude hrvatskih proizvoda i usluga, Hrvatska obrtnička komora, kao glavni organizator predstavljanja Hrvatske je u suradnji s partnerskim institucijama, organizirala i sadržaj koji je uključivao predavanja i panele te degustacije autohtonih gurmanskih proizvoda kao i nastupe hrvatskih glazbenika kako bi prezentacija Hrvatske kao zemlje obuhvatila najširi mogući spektar i omogućila posjetiteljima što vjerniji doživljaj hrvatskog identiteta.
Uz sjajnu izvedbu skladbe „Croatio, iz duše te ljubim“, ženske klape „Arija“ iz Opuzena u utorak 12. rujna, otvoren je hrvatski paviljon u kojem se već prvog dana veliki broj posjetitelja zainteresirao za projekte „Hrvatski interijeri“ i „Hrvatska kupaonica“, predstavljene u okviru izlagačkog prostora Hrvatske gospodarske komore. Predstavljanje ponuda hrvatskih turističkih destinacija u organizaciji Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, uvijek izaziva poseban interes kod posjetitelja pa je tako bilo i na dan otvorenja sajma, kada su se predstavile, turistička ponuda TZ grada Nina, Međimurske, Varaždinske, Brodsko – posavske županije, a velika gužva u hrvatskom izlagačkom prostoru, nastala je tijekom gurmanske prezentacije u organizaciji Dubrovačko – neretvanske županije za koju je zaslužna „Villa Neretva“, ali i tijekom nastupa poznate hrvatske muške klape „Kampanel“.
I drugi dan sajma ponudio je prezentaciju hrvatske turističke ponude gdje se navednim destinacijama pridružila i Bjelovarsko – bilogorska županija. Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta naglasak je stavilo na predstavljanje „Hrvatskog klastera računalskih igara“, ali i na program pod nazivom „Hrvatski proizvodi od drva kao konkurentni proizvodi“ u okviru kojeg se održala prezentacija Panonskog drvnog centra kompetencija, panel rasprave pod nazivom „Implementacija dizajna u hrvatski proizvod od drva“ i „Napredne tehnologije u drvnoj industriji“, te predstavljanje radionica izrade proizvoda od drva Ustanove suvenir ARBOR i AIK prezentacija pod nazivom „Investirajte u Hrvatsku“.
Treći dan održavanja sajma predstavljanju hrvatskih destinacija pridružila se i Turistička zajednica Krapinsko – zagorske županije, a uz degustacije autohtone hrane i pića, posjetitelji su uživali i u kulturno – umjetničkom programu uz nastup folklora, tamburaša i Tomislava Golubana. Hrvatska gospodarska komora održala je prezentaciju svojih aktivnosti i rezultata vezano uz internacionalizaciju i komercijalizaciju hrvatskih inovacija. Održana je i prezentacija usluga HGK za poticanje malih i srednjih poduzetnika te panel rasprava na temu: „Inovacije u praksi – od ideje do komercijalizacije“. Predstavljen je i franšizni eko sustav u Hrvatskoj te hrvatske franšize koje traže poslovne partnere u Sloveniji.
Predstavljanje turističke ponude Republike Hrvatske u organizaciji Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, četvrtog dana sajma obogatila je Zagrebačka županija, a posebno su se predstavile TZ Međimurske županije, TZ Brodsko – posavske županije, TZ Ličko – senjske i Vukovarsko – srijemske županije, dok je TZ grada Nina održala promociju EDEN destinacije. Predstavljeni su i „Klaster Središnja Hrvatska“ te „Klaster Slavonska košarica“ u organizaciji TZ grada Slavonski Brod, a predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji, održalo je prezentaciju pod nazivom „ Program prezentiranja županijskih turističkih zajednica“.
Petog dana odražavanja sajma, Hrvatska obrtnička komora, glavni organizator predstavljanja Hrvatske kao zemlje partnera 50. izdanja sajma MOS, organizirala je tri prezentacije. Prva prezentacija pod nazivom „U tradiciji obrtnika je mirno rješavanje sporova“, posjetitelje i sudionike sajma je upoznala s mogućnostima i prednostima mirnog rješavanja sporova. U drugoj je prezentaciji naglasak bio na promociji tradicijskih i umjetničkih obrta koji su važan segment očuvanja hrvatske baštine, dok je treća prezentacija predstavila hrvatsku autohtonu kuhinju, i to riječima predavača, ali i degustacijom hrvatskog autohtonog proizvoda – štrukli koje su na tradicionalan način pripremili chef-ovi restorana „Sermage“ iz Sv. Križa Začretje. „Štruklijada“ koja je privukla veliki broj posjetitelja, je dodatno začinjena gostovanjem tamburaškog sastava „Loby“ kojem se kao dar hrvatske prezentacije bogatom sadržaju sajma, pridružio i poznati hrvatski glazbenik, Miroslav Škoro i svojim nastupom sjajno zaokružio predstavljanje Hrvatske u tradicionalno najposjećenijim danu sajma.
Na dan zatvaranja sajma, u hrvatskom se paviljonu naglasak ponovo vratio na predstavljanje turističke ponude, budući su slovenski gosti u Hrvatskoj među najbrojnijima na obali, a namjera je ovog predstavljanja Hrvatske bila i predstaviti im ponudu kontinentalnih destinacija kako bi prepoznali i bogatstvo i vrijednost njihovih sadržaja.