Predstavnici projektnih partnera europskog projekta MASTER 5 –Područna obrtničko-poduzetnička komora Krško, Općina Krško i Školski centar Krško-Sevnica iz Slovenije, Hrvatska obrtnička komora i Obrtničko učilište iz Hrvatske, Regionalna razvojna agencija Bačka iz Srbije te Hrvatsko gospodarsko udruženje iz Njemačke ovaj su tjedan u Frankfurtu i Mainzu posjetili dvije majstorske škole te se upoznali s primjerima dobre prakse majstorskih škola.
U Njemačkoj je sustav srednjoškolskog obrazovanja organiziran dualno, što znači da učenici dva dana u tjednu idu u školu, a tri dana na naukovanje kod obrtnika. Nadgradnja tog sustava je majstorska škola u trajanju od dvije godine uz rad ili šest mjeseci kao redovno obrazovanje.
U sklopu studijskog posjeta predstavnici partnera su posjetili majstorsku školu Ceha auto struke. Ravnatelj majstorske škole g. Klaus Kapelke predstavio je rad, organizaciju i kurikulum majstorske škole te postupak provedbe majstorskog ispita. Nakon obilaska škole, sudionici studijskog putovanja su posjetili i lokalnog obrtnika, koji je predstavio suradnju s majstorskom školom.
Studijski posjet uključivao je i posjet Obrtničkoj komori Rajna-Hessen, odnosno njenom Obrazovnom centru i Majstorskoj školi, gdje je dr. Michael Naumann, voditelj odjela za obrazovanje predstavio rad i organizaciju majstorske škole, koja djeluje u okviru Komore te posebni program – kurikulum strojne i metalne struke.
Iskustva stečena tijekom studijskog putovanja bit će podloga za izradu modela majstorske škole u državama pojedinih partnera na temelju primjera dobre prakse njemačkih majstorskih škola.
Na temelju analiza navedenog primjera te analize stanja u partnerskim zemljama izradit će se podloge za kurikulum. Prvi rezultati bit će predstavljeni na okruglim stolovima koji će se organizirati u okviru projekta, a prvi će se održati već na proljeće.
Kako je naglasila Janja Starc iz Područne obrtničko-poduzetničke komore Krško, koja je vodeći partneru u ovom projektu, projektni partneri su u ovom studijskom posjetu Frankfurtu dobili važne informacije vezane uz model majstorske škole, koja se temelji na dualnom sustavu obrazovanja, a koji omogućava malim i srednjim poduzećima i obrtima da osiguraju kvalificirane radnike s praktičnim znanjem i vještinama. „Primjer dobre prakse koristit ćemo za osmišljavanje modela majstorske škole u svakoj državi partnera. Na taj način slijedit ćemo cilj projekta–povećati zapošljivost mladih ljudi i posredno gospodarsku konkurentnost.“, dodala je Starc.
Izvor: HOK