Omogućimo fer tržišnu utakmicu svima unutar jedne djelatnosti bez protekcije.
Broj obrtnika prijevoznika u posljednjih deset godina smanjen je za više od 17%. Što država i struka mogu i trebaju učiniti kako bi se taj trend pada zaustavio i kako bi se status prijevoznika poboljšao, bila je jedna od glavnih tema ovogodišnjeg okupljanja prijevoznika Hrvatske obrtničke komore.
Jubilarni, 10. Susret prijevoznika Hrvatske obrtničke komore, ponovo je bio prilika da se na jednom mjestu okupe domaći prijevoznici kako bi razmijenili međusobna iskustva i istaknuli probleme na koje nailaze u poslovanju. Oko 150 prijevoznika, u okviru radnih sastanaka, izlaganja, prezentacija i panela, dva su dana raspravljali o mogućnostima unaprjeđenja struke.
Negativan trend koji je doveo do toga da je od 2009. godine, zatvoreno ukupno 1.519 obrta koji se bave prijevozničkom djelatnosti razlog je za zabrinutost, ali i povod za aktivnije nastojanje u smjeru homogenizacije prijevoznika kao skupine u svrhu bržeg i lakšeg ostvarivanja ciljeva.
To je u svom pozdravnom govoru istaknuo Dalibor Kratohvil, predsjednik Organizacijskog odbora 10. Susreta prijevoznika, dodavši da vjeruje kako će ovaj susret artikulirati smjernice nadležnim institucijama u rješavanju problema svih koji se bave prijevozničkom djelatnošću, a čine nemalu brojku od 10 % ukupnog broja obrta.
Ulaskom u EU, domaći prijevoznici dobili su snažnu konkurenciju na europskom tržištu prijevozničkih usluga pa je kvalitetan zakonodavni okvir ono što im može i mora maksimalno olakšati poslovanje i stvoriti okvir za očuvanje postojećih te stvaranje novih radnih mjesta.
Predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo izrazio je nezadovoljstvo nepojavljivanjem relevantnih sugovornika iz Ministarstva mora, pomorstva i infrastrukture i drugih institucija nadležnih za prijevozničku djelatnost: „I dalje ćemo ostati otvoreni za dijalog, ono što je danas ovdje izostalo. Tražimo da se uvjeti poslovanja olakšaju i da se pronađe način da svi imamo jednake uvjete poslovanja. Ono što sada imamo je poslovanje s negativnom ili minimalnom profitabilnošću“. Član Ceha prijevoznika Mario Crnković dodao je da „Hrvatska još nije spremna za potpunu liberalizaciju tržišta“, koju donosi Nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
U programu ovog skupa poseban interes izazvao je panel pod nazivom „Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, izmjene i dopune, naglasak na prijevozu putnika“ koji je okupio relevantne sudionike Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Fakulteta prometnih znanosti, Sekcije taksi prijevoznika HOK-a i EKO taxija.
Predsjednik Sekcije taksi prijevoznika HOK-a, Božo Miletić, naglasio je kako već svi sve znaju o nastojanjima da se čuje struka pri izradi novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. „Nacrt prijedloga Zakona koji je u prosincu bio na javnom savjetovanju i Nacrt koji je nakon javnog savjetovanja dospio u javnost, nema podršku struke i bio bi teško provediv na terenu s čime se slažu i ostali kolege prijevoznici. Komentari koje smo imali na predmetni Nacrt nisu usvojeni, a za to nismo dobili obrazloženje. Žao mi je što ovdje nema predstavnika ministarstva, da ih pitamo zašto je to tako i kada će država početi brinuti o onima koji ispunjavaju sve svoje obveze, plaćaju poreze itd.“ istaknuo je Miletić.
U svakodnevnom poslovanju taksi prijevoznika, koji se već duže od dvije godine susreću s nelojalnom konkurencijom, čega su i institucije svjesne, traži se samo fer tržišna utakmica kako bi se obrtnicima omogućio opstanak na tržištu.
Izvor: HOK