29. tradicionalna, najveća konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2017., koju organiziraju poslovni časopis – Suvremena trgovina i Hrvatska gospodarska komora, odražava se 10. listopada 2017. godine u dvorani tvrtke Tekstilpromet u Zagrebu s početkom u 9,00 sati.
Ovogodišnja tema konferencije je: DIGITALIZACIJA U TRGOVINI, a konferencija se održava pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović.
Naznake ovogodišnjeg skupa i teme za raspravu su Industrijska revolucija X.O u uvjetima digitalizacije s posebnim osvrtom na trgovinu.
Značenje digitalizacije za sektor trgovine i turizma
Svakako, najveći je izazov kod digitalizacije procesa u trgovini uvođenje i primjena multi-kanalne strategije. Potrošač (s pravom) očekuje točnu i besprijekornu uslugu na svim kanalima prodaje, a da mu nije uskraćen i užitak kupovine. Istraživanja su pokazala da su najčešće promjene na četiri područja: odnosi s potrošačima, produktivnost, poslovni modeli i IT-informacijska sigurnost te zaštita podataka. Pomoću digitalizacije može se doživljaj kupovine znatno povećati. Naime, digitalizacija omogućava znatno poboljšanje menadžmenta odnosa s potrošačima. Dalje, ona omogućava neposredan osobni odnos prema potrošaču na svim kanalima i, pomoću analize Big-Data, stavlja potrebe potrošača u središte interesa. Sektor turizma na mnoge načine koristi digitalne kanale za unapređivanje poslovanja – predstavljanja destinacija, bukiranja, prijave itd, a poznato je da su upravo turisti jedni od nositelja potrošnje posebice u tijeku ljetne turističke sezone.
Uspjeh online platformi poput Zalando ili Amazon, ali i neuspješni primjeri Karstadta, Quelle ili Schleckera signali su da je došlo vrijeme ozbiljnih promjena koji prisiljavaju stacionarnu trgovinu na dodatne poteze kako bi se osposobile za rentabilno suvremeno poslovanje u budućnosti. To je uvjetovalo digitalizaciju pojedinih procesa u nastojanju da pruže bolji servis kupcima na svim mogućim prodajnim platformama, a ujedno budu produktivniji i konkurentniji. Također, novi poslovni modeli trebali bi omogućiti proširenje na nova tržišta i privlačenje novih kupaca.
Nakon uvodnih izlaganja, organiziraju se i tri zanimljiva panela:
- Industrijska i retail revolucija X.0 u uvjetima digitalizacije
- Digitalizacija u trgovini
- Očuvanje radne sposobnosti zaposlenih u trgovini u eri digitalizacije i zaštita na radu
Organizacija skupa zamišljena je uz prisustvovanje i aktivno sudjelovanje najvažnijih institucija odgovornih za ova područja: Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstva turizma, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva rada i mirovinskog sustava, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca, Turističke zajednice grada Zagreba, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Zaklade Konrad Adenauer, Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, te Smart partnera IBM-a i HAMAG Bicro-a.
Sudionici Konferencije biti će tvrtke i obrti, predstavnici gospodarskih udruženja (komora i poslodavaca) i nadležnih državnih institucija (ministarstava i agencija) iz Hrvatske i susjednih zemalja.
Stručni skup MAGROS ima osnovnu zadaću da otvara i potiče aktualna pitanja kretanja u trgovini i gospodarstvu te implementaciju najnovijih svjetskih dostignuća na tom području, kako bi se usmjeravalo trasiranje budućeg razvoja djelatnosti trgovine i njene zadaće u cjelokupnom ekonomskom i društvenom razvoju.
Zaključci i dometi MAGROS-a izazivali su ozbiljne promjene u gospodarstvu, gospodarskom zakonodavstvu, koje se odnosilo na robni promet. Prvi stručni skup MAGROS organiziran je 1977., a MAGROS 2017. je 29. takav skup.
Zbog ograničenog broja mjesta, rezervirajte na vrijeme svoje mjesto u dvorani na info@suvremena.hr .
ULAZ JE SLOBODAN
Izvor: Suvremena.hr