Registar "Ne zovi" je zajednički projekt Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta RH i Hrvatske agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), a njegov rad propisan je Zakonom o zaštiti potrošača (NN 41/14, 110/15 – čl. 11.a) i Pravilnikom o registru „Ne zovi“ (NN 47/16).
Registar „Ne zovi“ pušten je u rad 31. siječnja 2017. godine.
Cilj osnivanja registra je da potrošači koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili kako bi im prodali uslugu ili proizvod putem telefona, SMS-a ili MMS-a, upišu svoj telefonski broj u registar.
Registar se nalazi na web stranici HAKOM-a : https://www.hakom.hr/default.aspx?id=8391
Isto tako, potrošač može putem Registra povući sve ranije dane privole trgovcima za kontaktiranje radi promidžbe ili prodaje.
Trgovac (pod tim pojmom misli se na sve pravne i fizičke osobe koje na tržištu nude proizvode, robe i usluge) prije kontaktiranja potrošača i nuđenja svoje usluge ili proizvoda treba u registru pretragom po telefonskom broju potrošača kojeg namjerava kontaktirati, provjeriti je li navedeni broj upisan u registar. Brojeve upisane u registar trgovci ne smiju zvati niti na te brojeve slati promidžbene ili prodajne poruke.
Za nadzor nad kršenjem odredbe čl. 11.a Zakona o zaštiti potrošača, odnosno zbog kontaktiranja broja upisanog u registar u svrhu promidžbe i prodaje od strane trgovaca, nadležna je tržišna inspekcija Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta RH. Kaznenim i prekršajnim odredbama Zakona o zaštiti potrošača (NN 110/15, čl. 15) propisane su novčane kazne za trgovce – fizičke osobe od 5.000,00 do 15.000,00 kuna, a za trgovce – pravne osobe u iznosu od 10.000,00 do 100.000,00 kuna.
Registar "Ne zovi" je javan i prikazuje tri informacije: je li broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve prethodno dane privole i naznaku vremena kada je broj upisan u registar.
Stoga našim članovima savjetujemo da prije kontaktiranja potrošača putem telefona radi promidžbe ili prodaje svojih roba ili usluga izvrše provjeru u navedenom registru.